Al-Hadith

June 18, 2009

Seuntai kata Malam 'LIPLAP-LIPLAP' 08/09

Bismillahirrahmanirrahim

Salam buat semua..

Alhamdulillah, dengan izinNya maka berakhirlah program Liplap Liplap MMY tempoh hari seperti yang telah dirancang. Jam 7.30 petang dimulakan dengan halaqah ilmu ringkas. Sebaik sahaja selesai solat maghrib berjemaah, pihak majlis memberi laluan kepada jemputan untuk membuat persiapan persembahan, pendaftaran hadiah dan beramah mesra antara satu sama lain. Turut menghadiri program – kakak-kakak Singapura, Brunei, dan wakil khirrijat JUST.

Majlis dimulakan pada jam 8.30 malam dan dipengerusikan oleh 2 orang pengerusi yang pandai mencuit hati para tetamu yang hadir. Seterusnya majlis disempurnakan dengan gema wahyu Ilahi dan Ucapan daripada Timbalan Presiden MMY sesi 2008/2009. Setelah itu, para tetamu disajikan dengan 3 buah persembahan yang sangat hebat dan luar biasa. Ramai juga ahli-ahli MMY yang berbakat besar rupanya. Tak cukup dengan choral speaking, lakonan, baca berita dan sebagainya. Tak kering gusi kami dibuatnya.

3 persembahan tersebut diselangi dengan 3 sesi cabutan bertuah dan penyerahan cenderahati kepada khirrijat Yarmouk sesi ini. Yang kurang bertuah tu jangan pula terasa hati ye. Selepas tayangan ‘semusim bersama senior’, masing-masing membetulkan tempat duduk, menatap pencalonan dan pengumuman 6 anugerah khas yang bakal disampaikan. Hampir kesemua anugerah disapu oleh khirrijat. Ternyata, memang mereka sangat hebat orangnya. Sesuailah dengan tema program - ‘Pergi Akak Mengelip, Tinggal Adik Menggilap’.

hadiah untuk cabutan bertuah


hadiah untuk senpai-senpai

Majlis diakhiri dengan makan malam berjemaah di dalam talam dan aktiviti tebus hadiah (tukar-tukar hadiah). Sesi penggambaran yang tidak disenaraiaktivitikan juga berlangsung dengan sendirinya. Ternyata semuanya terhibur dengan aktiviti pada malam tersebut.

Namun pihak pengendali program tidak menafikan adanya kelompongan yang berlaku. Tempat program yang agak sempit untuk menampung 80 orang tetamu sudah tentu memperlahankan pergerakan program. Begitu juga dengan beberapa masalah teknikal yang tidak dapat dielakkan. Maaf dipinta atas segala kekurangan.

Untuk akhirnya, seribu kali ungkapan terima kasih buat semua yang menjayakan program sama ada secara langsung atau tidak. Moga ukhuwah ini tidak terbatas di sini. Pulanglah kalian wahai para khirrijat dengan kerlipanmu, membayar kembali segunung impian dan harapan agama, ayah bonda, dan ibu pertiwi. Tinggallah kami di sini kembali menggilap bakat dan akademik demi meneruskan misi suci yang masih berbaki.


Salam dari unit gerak kerja program Liplap Liplap MMY.

Mukhlisah Mardhiah
-Unit Program-

0 KATA BALAS:

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP