Al-Hadith

June 5, 2009

Pejuang muslimat.. Ayuh!!

Benarkah Islam mendiskriminasikan wanita dalam berjuang di jalan Allah?

Adakah benar pakaian menutup aurat penghalang pekerjaan ?



Hendak berkata bahawa muslimat ini lemah fizikal, tidak hebat, nah!! lihat gambar-gambar ini, mereka membuktikan kepada dunia ini bahawa menutup aurat ini bukanlah penghalang pekerjaan untuk menjadi tangkas seperti lelaki..


Jadi, kita yang hanya bergelar mahasiswa, belajar di tempat selesa, tinggal di tempat selesa, apa yang menyebabkan kita membuka aurat??



Muslimat atau khususnya mahasiswi Islam seperti ini yang kita ingin dan perlukan..Bukan hanya sekadar memiliki sifat peka dan penyayang semata-mata tetapi juga memiliki jiwa yang kental,tabah serta berani berhadapan dengan segala macam mehnah dan tribulasi dunia ini.Tanpa suara mahasiswi sudah pasti kampus akan menjadi sunyi dan tanpa muslimat yang tabah dalam perjuangan sudah pasti perjuangan ini takkan terbang tinggi kerana merekalah sayapnya.

Perjuangan Islam juga seperti roda yang berputar,pernah berada di atas dan pernah ada di bawah..Kini sudah tiba masanya untuk kita memusingkan roda itu kembali agar berputar naik ke atas. Transformasi perlu dilakukan,peranan dan pelaksanaan perlu dioptimumkan baik dari muslimin mahupun baik dari muslimat sama-sama perlu bersatu menuju keredhaan yang Maha Satu..

0 KATA BALAS:

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP